czwartek, 10 stycznia 2013

Przedsiębiorco, kto liczy twoje podatki?

Przedsiębiorco, kto liczy twoje podatki?

Autorem artykułu jest Ola Żuławińska


Prowadzisz nową firmę lub jesteś przedsiębiorcą już od wielu lat. Tak, jak większość Polaków, zapewne utyskujesz na wysokość płaconych podatków. A jeśli na tytułowe pytanie odpowiedziałeś „no jak to kto, księgowa (albo biuro rachunkowe)”, to prawdopodobnie płacisz państwu więcej niż musisz.

Jak to? Już spieszę z odpowiedzią.

Księgowa ma za zadanie policzyć podatki do zapłaty. I z dużą pewnością robi to poprawnie. Ale na wysokość podatku ma wpływ osoba zarządzająca firmą (menadżer, właściciel lub inna osoba, która podejmuje decyzje operacyjne).

Jeśli masz na tyle dużą firmę, że księgowa pracuje na etacie lub jeśli samodzielnie prowadzisz księgowość na bieżąco – sprawa jest nieco łatwiejsza. Możesz przed końcem miesiąca sprawdzić, jaka będzie orientacyjna wysokość podatków, które przyjdzie ci zapłacić i np. przesunąć jakieś zakupy, tak aby zapłacić mniejszy podatek dochodowy lub vat. Jeśli jednak twoje podatki obliczane są po zakończeniu miesiąca, to nie możesz ich w żaden sposób zmienić. Cóż, płacz i płać.

Jak powinno wyglądać proces zarządzania finansami w mikrofirmie.

Etap 1 – Planowanie

Przed rozpoczęciem miesiąca powinieneś usiąść nad arkuszem kalkulacyjnym lub zeszytem i zaplanować przychody firmy, koszty zmienne (związane z wielkością sprzedaży – np. zużycie materiałów), koszty stałe (takie, których wysokość nie zależy od wielkości sprzedaży – np. wypłaty dla pracowników, czynsz, ubezpieczenia). I szacunkową wysokość podatków.

Etap 2 – Weryfikowanie

Na bieżąco, przynajmniej raz w tygodniu, weryfikuj swój plan.

Etap 3 – Optymalizuj

Jeśli widzisz, że podatek do zapłaty będzie wysoki, możesz np. przesunąć zakupy z następnego miesiąca i trochę go zmniejszyć. Sprawdź, czy opłaca ci się przejście na rozliczenia kwartalne. Porozmawiaj z księgową lub doradcą podatkowym, co jeszcze możesz zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów.

Takie podejście do finansów twojej firmy umożliwia ci zaplanowanie płatności i stworzenie rezerw, które pozwolą utrzymać ci płynność finansową swojej firmy, a co za tym idzie – jej wiarygodność.

---

Ola Żuławińska

Ksiegowosc - Online.biz -wybierz dobry program księgowy !

Dowiedz się jak otworzyć nową firmę!

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Być czy nie być na Facebooku? Oto jest pytanie... nie tylko dla przedsiębiorcy

Być czy nie być na Facebooku? Oto jest pytanie... nie tylko dla przedsiębiorcy

Autorem artykułu jest Urszula Glińska


Podstawową cechą serwisów społecznościowych, do których należy także Facebook, jest to, że gromadzą wokół siebie społeczność. Czy zatem można to skutecznie wykorzystać w działalności biznesowej? Przedstawione informacje mogą ułatwić Ci odpowiedzenie na to pytanie.

W mediach społecznościowych użytkownicy tworzą swoje profile, dodają zdjęcia, tworzą grupy znajomych i kontaktują się z nimi. Czy zatem można to skutecznie wykorzystać w działalności biznesowej?

Rodzaje mediów społecznościowych

Obecnie można wyróżnić kilka rodzajów mediów społecznościowy, oto kilka przykładowych:
- Facebook, Google+, Nasza Klasa to serwisy, w których internauci sami tworzą własne profile, głównie dla celów towarzyskich lub rozrywkowych;
- mikroblogi, czyli Twitter, Blip wykorzystywane są do wymieniania się krótkimi informacjami i linkami do innych stron;
- Goldenline, Linkedln gromadzą społeczność profesjonalistów głównie w celu nawiązania kontaktów biznesowych;
- YouTube, Flikr, Pinterest, Demotywatory to miejsca, gdzie użytkownicy samodzielnie tworzą zawartość poprzez umieszczanie fotografii, tekstów, grafiki;
- Blogi to miniserwisy, często mające charakter internetowego pamiętnika;
- fora dyskusyjne samodzielne lub będące częścią dużych portali są najczęściej skupione wokół określonej tematyki, np. fotografii;
- serwisy związane z udzielaniem opinii i rekomendacji np. Opineo,
- serwisy e-commerce, Allegro, gdzie firmy i osoby prywatne mogą swobodnie handlować.

Popularność Facebooka

W globalnym rankingu, spośród wymienionych powyżej portali, najwyższą pozycję ma Facebook. Wyprzedza nawet YouTube. Jak podaje Megapanel PBI/Gemius, (dane z września 2012 r.) miesięcznie korzysta z Facebooka 12 985 543 internautów. Dlatego skupię się głównie na tym najbardziej popularnym portalu społecznościowym.

Do czego wykorzystać Facebooka?

Korzystając z tego medium, należy się dokładnie zastanowić, jaki cel będzie miała promocja w tym miejscu. Warto zadbać o dobrą strategię i kreatywność, aby skutecznie zaistnieć, wykorzystując ogromny zasięg. Można użyć Facebooka, aby:
- budować markę, wizerunek;
- wprowadzać nowe produkty lub usługi;
- tworzyć relacje z użytkownikami oparte na zaufaniu i profesjonalizmie;
- zwiększać sprzedaż;
- informować o nowościach w ofercie, promocjach;
- docierać do określonego odbiorcy.

Fanpage? Co warto o nim wiedzieć?

Fanpage to strona danej marki. Mają ją nie tylko firmy, produkty, ale także instytucje, artyści, organizacje społeczne, miasta, media, a nawet konkretne wydarzenia. Jest to medium darmowe, które może prowadzić każdy. Przedsiębiorcom oraz ich firmom służy do kontaktowania się ze swoimi klientami i sympatykami. Podobnie jak na stronie firmowej, można umieszczać informacje o promocjach, konkursach, rabatach, wyprzedażach, spotkaniach, imprezach. Najważniejszy jest w tych działaniach dobry pomysł na promocję. Dlatego należy umieszczać informacje tylko wtedy, gdy mamy coś ciekawego, ważnego, potrzebnego lub śmiesznego do przekazania. W firmie najlepiej wyznaczyć konkretną osobę odpowiedzialną za taką formę komunikacji z użytkownikami. Wtedy działania nie będą przypadkowe, ale systematyczne i trafione.

Medium doskonałe do promocji – 7 powodów, aby go za takiego uznać

Specjaliści określają Facebooka jako doskonałe narzędzie marketingowe. Oto 7 powodów potwierdzających, że można go za takiego uznać.

1. Poprzez ciekawy fanpage umożliwia nieodpłatną promocję.

2. Posiada ogromny zasięg.

3. Użytkownicy korzystają z niego bardzo często i angażują się, wykorzystując go.

4. Stwarza możliwość organizowania konkursów, gier, akcji społecznych itp.

5. Ułatwia reklamę i obniża jej koszt.

6. Umożliwia rozprzestrzenianie się dobrego pomysłu poprzez wykorzystanie mechanizmu wirusowego.

7. Pozwala na znalezienie konkretnej grupy, do której kierowany jest przekaz reklamowy.

O czym trzeba pamiętać?

Należy brać pod uwagę, że osoby przebywające na Facebooku traktują to jak rozrywkę. Chcą kontaktować się ze znajomymi, dzielić linkami, komentować wpisy i zdjęcia. Miejscem do promocji produktów specjalistycznych, marek ekskluzywnych będzie raczej forum lub serwis tematyczny. Wtedy warto wykorzystać np. charakter biznesowy serwisów Goldenline czy Linkedln. Firma, która nie ma pomysłu albo możliwości, aby prowadzić kampanię na Facebooku, powinna raczej zrezygnować z takiej formy promocji. Dlaczego? Wymagana jest bowiem dyspozycyjność i zaangażowanie. Internauci wchodzą na profil o każdej porze. Koniecznie trzeba prowadzić z nimi dialog i budować zaufanie. Jak widać nie jest to takie łatwe i proste. Lepiej brać to pod uwagę.

Jeśli wszyscy chcą być obecni na Facebooku, to wcale nie oznacza, że i Ty ze swoją firmą musisz tam być. Może lepsze efekty uzyskasz dzięki komunikacji w innych mediach społecznościowych, które nie są tak zatłoczone jak Facebook. Wszystko zależy od tego, jakie cele chcesz osiągnąć w swoich biznesowych działaniach.

Odpowiedź na pytanie: „Być czy nie być na Facebooku?” brzmi następująco: na pewno warto zastanowić się, czy wykorzystać ogromny potencjał mediów społecznościowych w swoich działaniach marketingowych. Należy robić to jednak rozważnie, z myślą o konkretnych zadaniach i po podjęciu decyzji, które z mediów społecznościowych będzie do tego celu najbardziej pomocne. Obok takiego potencjału, jakim są media społecznościowe, lepiej nie przechodzić obojętnie.

Źródło: Marta Smaga, Tomasz Bonek Poradnik interaktywnie.com - Jak promować się w mediach społecznościowych, 2012

---

Autor: Urszula Glińska
Quanta

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl