Gdzie zdobyć zlecenia i jak zaoferować swoje usługi.
Autorem artykułu jest Oscar Klus
W Internecie znajdziesz dziś wszystko czego potrzebujemy: fachowca, któremu zlecisz remont łazienki i zleceniodawcę, który potrzebuje Twojego doświadczenia w marketingu lub w tłumaczeniu z rosyjskiego. Gdzie szukać? Kogo wybrać? Jak zaoszczędzić czas?
To takie proste…
… mówimy, kiedy chcemy znaleźć kogoś, kto zaprojektuje i wykona ulotki reklamujące naszą firmę. Wpisujemy odpowiednie słowo lub frazę do wyszukiwarki i pojawia się tysiące stron z ofertami. Przeszukujemy strony, porównujemy ceny, po dwóch godzinach mamy otwarte kilkadziesiąt zakładek w przeglądarce i nie pamiętamy już, co było na początku i czym różni się od tego, co znaleźliśmy teraz. Czy nie ma prostszych rozwiązań? Sposobów na zaoszczędzenie czasu? Oczywiście, że są! Wystarczy, że poszukasz, znajdziesz stronę branżową, a znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz w jednym miejscu. Agencje reklamowe same złożą Ci ofertę, pracodawcy sami znajdą Twoje ogłoszenie.
Jak to działa i co zyskujesz?
Na takiej internetowej stronie znajdziesz zlecenia od osób, które szukają pracowników, usługi oferowane przez fachowców i bazę wykonawców. Poruszanie się po portalach branżowych jest dość proste - różnią się szatą graficzną, ale mapy tych stron, kategorie, wyszukiwarki czy rejestracja są do siebie bardzo podobne, podpowiemy więc jak z tych rozwiązań skorzystać. Wszystko pogrupowane jest w odpowiednie kategorie, co ułatwia wyszukiwanie. Zawsze możesz także skorzystać z wyszukiwarki – wystarczy, że wpiszesz czego szukasz i w jakim mieście czy województwie. Zazwyczaj na tego typu stronach wszystkie opublikowane oferty możesz przeglądać bez rejestracji. Będzie ona jednak konieczna, jeśli zechcesz odpowiedzieć na ogłoszenie i zaoferować swoje usługi lub zlecić zlecenie. Na szczęście tego typu strony nie pobierają opłat za rejestrację, a więc bez ponoszenia kosztów mamy możliwość zaistnienia na profesjonalnej stronie. Warto też zwrócić uwagę, czy mamy wybór w kwestii tego, jakie dane osobowe są udostępniane w naszym profilu. Zwykle musimy podać różne informacje podczas rejestracji, ale nie zawsze wszystkie udostępniać, co ma znaczenie zwłaszcza, jeśli ogłaszamy się jako osoba prywatna a nie firma. Jeśli jednak jesteśmy firmą, to udostępniajmy jak najwięcej informacji - klient chce nas znaleźć. Nowoczesne portale internetowe, które zbierają zleceniodawców i usługodawców w jednym miejscu wprowadzają również udogodnienia oszczędzające nasz czas. Nie musisz też co chwila się logować, żeby sprawdzić odpowiedzi na Twoją ofertę – dostaniesz mailowe powiadomienie. Sam zdecydujesz, na które zlecenia i oferty warto odpowiedzieć.
Szukasz wykonawcy? Po prostu zleć usługę!
Szukasz glazurnika? Hydraulika? Tłumacza? Wejdź na wybraną przez Ciebie stronę i zobacz, jakie usługi oferują fachowcy, jacy wykonawcy ogłaszają się na stronie. Znajdziesz tu osoby piszące teksty na zamówienie, firmy remontowe, a nawet tak oryginalne ogłoszenia jak wyszukiwanie wakacji - oferty bywają bardzo pomysłowe. Jeśli nie znalazłeś niczego dla siebie albo Twoje zlecenie jest nietypowe – zleć je sam. To proste i zajmuje zaledwie chwilę. Wybierz temat zlecenia, umieść je w odpowiedniej kategorii i opisz czego szukasz. Dobrze, jeśli podasz jak najwięcej szczegółów: np. wymiary pokoju, którego malowanie chcesz zlecić; czas, w którym oczekujesz wykonania zlecenia; czy usługa ma obejmować przygotowania i sprzątanie. Założenie jest takie, że zarejestrowani wykonawcy będą odpowiadać na zlecenie oferując swoją cenę, czas wykonania i dodatkowe atuty swojej pracy. Ty wybierasz z kim będziesz chciał zawrzeć umowę. Dzięki takiemu rozwiązaniu możesz wybierać między konkurencyjnymi ofertami.
Jesteś wykonawcą?
Zaoferuj swoje usługi! Mało kto szuka dziś fachowca w książce telefonicznej. Internet to dziś najlepszy sposób na znalezienie pracy, dzisiaj to w ten sposób szuka się pracowników i podwykonawców. Możesz śmiało konkurować o klienta z innymi wykonawcami. W swoim ogłoszeniu opisz dokładnie czym się zajmujesz, zaznacz, że na życzenie możesz udostępnić referencje, pochwal się doświadczeniem i kompetencjami. Im więcej informacji, które potencjalny klient może zweryfikować, tym lepiej dla Ciebie, tym bardziej wiarygodna jest Twoja oferta. Ważne jest, żebyś swoją usługę umieścił w odpowiedniej kategorii. Jeśli remontujesz domy i umieścisz swoje ogłoszenie w kategorii „Fryzjerstwo”, to masz pewność, że nikt nie będzie tam szukał. Warto też przeszukiwać zlecenia – może niespodziewanie trafi się nietypowe zlecenie, które będziesz w stanie wykonać? Musisz być konkurencyjny finansowo i czasowo, ale pamiętaj, żeby nie podejmować się zadań niewykonalnych – klient oceni Twoją pracę pod kątem jakości pracy, terminowości i kontaktu. Dbaj o swoją wizytówkę.
Zareklamuj siebie lub swoją firmę za darmo.
Rejestracja w portalu to szansa dla firmy na to, aby zaistnieć w Internecie i zrobić sobie darmową reklamę. Zrobienie swojej wizytówki trwa zaledwie kilka minut, a zapewnia rozpoznawalność, warto więc poświęcić ten czas. Portale internetowe posługują się zazwyczaj profilem użytkownika. W takim profilu, który stworzysz dla twojej firmy zamieścić możesz awatar, czyli logo firmy lub zdjęcie. Ważne są dane do kontaktu, opis działalności, dodatkowe zaświadczenia i certyfikaty. Możesz zamieścić adres swojej strony internetowej lub umieścić w galerii zdjęć obrazy wykonanych przez Ciebie prac. Pomyśl o tym na co Ty zwróciłbyś uwagę szukając firmy do wykonania zlecenia. Im więcej informacji tym więcej oszczędzonego czasu. Im więcej portali, w których zamieścisz swoje dane tym więcej darmowej reklamy.
Kogo wybrać i jak sprawdzić wykonawcę?
Ofert jest bardzo wiele i warto zastanowić się kogo wybrać. Należy pamiętać, że niesamowicie niska cena i nierealny czas wykonania usługi nie zawsze idą w parze z jakością. Co warto sprawdzić? Jak i gdzie?
Po pierwsze referencje, przykładowe zdjęcia wykonanych usług – świadczą one o jakości wykonanej pracy. Na portalu można również zobaczyć oceny i komentarze innych użytkowników, którzy skorzystali z usług danego wykonawcy - taką opcje posiada większość tego typu portali na rynku..
Zdobądź profesjonalne informacje o wiarygodności wykonawcy, z którego usług chcesz skorzystać. Krajowy Rejestr Sądowy posiada internetową bazę danych www.krs.cors.gov.pl, w której po numerze KRS, NIP lub REGON możesz sprawdzić, gdzie znajduje się siedziba spółki oraz kto jest jej oficjalnym przedstawicielem, a więc z kim powinieneś podpisać umowę. W tym rejestrze znajdziesz spółki jawne, cywilne, akcyjne, partnerskie oraz spółki z o.o.
W skład Krajowego Rejestru Sądowego wchodzi Rejestr Dłużników Niewypłacalnych - możesz sprawdzić, czy właściciel lub współwłaściciel firmy nie znajdują się przypadkiem w tym rejestrze.
Nie istnieje jedna baza, w której można sprawdzić osoby fizyczne lub prawne prowadzące działalność gospodarczą, jednak urzędy prowadzą Ewidencję Działalności Gospodarczej, w której rejestrowani są przedsiębiorcy z danej gminy – jeśli dane te udostępniane są elektronicznie łatwo znajdziemy je wpisując w wyszukiwarkę „edg + nazwa miasta” np. we Wrocławiu http://edg.wroclaw.pl/edg/.
Na koniec upewnij się, że wykonawca jest płatnikiem VAT - jeśli prowadzisz działalność gospodarczą i przy rozliczaniu się z fiskusem będziesz chciał odliczyć sobie podatek VAT, to nie będziesz mógł tego zrobić, jeśli nie będzie to udokumentowane fakturami od płatnika tego podatku.
---Zlecenia i usługi mają jeden adres.
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Prowadzenie firmy to wielka odpowiedzialność i ja chciałabym jeszcze dodać, że warto jest zawsze mieć przy sobie wizytówki firmowe. Zachęcam do zapoznania się z wpisem https://www.prasa24h.pl/22815/dlaczego-warto-korzystac-z-wizytowek.html gdzie ciekawie opisano to dlaczego właśnie warto jest z nich korzystać.
OdpowiedzUsuń