Jak utrzymać przy życiu dłużej niż 6 miesięcy blog firmowy?
Autor: Ewa Maria Szulc
Prowadzenie bloga firmowego natrafia na trudności zupełnie obce rasowemu blogerowi.Rasowy bloger jest jednostką samodzielną i wolnomyślicielską. Sam pisze, edytuje, fotografuje, retuszuje, zna się na SEO i co najcenniejsze - osądza subiektywnie.
I w tym jest w firmach największy problem. Kto ma osądzać subiektywnie i jaki temat, aby się nikomu nie narazić?
Kto ma pisać blog? Kto ma oceniać artykuły przed publikacją? Czy dział prawny ma opiniować każdy artykuł przed jego publikacją? A co w sytuacjach, gdy kolejka spraw u prawnika ustawia się z kilkutygodniowym wyprzedzeniem?
A więc jaka jest Best Practice przy prowadzeniu bloga firmowego, czyli jak utrzymać go przy życiu dłużej niż 6 miesięcy?
1. Nie traktuj bloga jako tuby marketingowej, czy PR-owskiej firmy i nie publikuj tylko artykułów zaopiniowanych przez prawnika. Zamiast tego zapytaj go jak prawidłowo sformułować zastrzeżenie, że firma nie ponosi odpowiedzialności za wpisy publikowane na blogu.
2. W firmie powinna powstać polityka blogowa, która sformułuje jasno co jest tajemnicą handlową i ma nią pozostać oraz co zrobić, aby prywatne życie pracowników nadal pozostało prywatne.
3. Warto przeszkolić cały zarząd firmy oraz managerów wyższego szczebla z tematu czym są blogi, jaka jest polityka firmy w tym zakresie i publikacji o jakim charakterze można się spodziewać na blogu należącym do firmy.
4. Charakter i tematyka bloga powinna być zgodna z wartościami firmy, które dzięki temu dodatkowo ulegną wzmocnieniu.
5. Utrzymuj regularne aktualizacje, minimum raz w tygodniu. Największe sukcesy odnoszą blogi gdzie nowe wpisy są publikowane od jednego do kilku razy dziennie. Wpisy powinny być jak najświeższe i dotyczące jak najbardziej wartościowych dla czytelnika informacji.
6. Warto zachęcić pracowników do pisania artykułów na blog, ale po uprzednim przeszkoleniu ich z zakresu polityki blogowej firmy.
7. Pomimo szerokiej dostępności bezpłatnych platform blogowych, blog firmowy powinien zostać założony na własnej domenie, do której powinien zostać dokupiony hosting. Jeśli firma ma stronę internetową, to utwórz subdomenę np. www.blog.twojafirma.pl i na niej zainstaluj skrypty bloga.
8. Załóż koniecznie na blogu możliwość zapisania się na otrzymywanie najnowszych artykułów e-mailem. To pozwoli wszystkim zainteresowanym osobom na bieżące zapoznawanie się z aktualizacjami.
Jak zacząć zarabianie na nieruchomościach - ULLMUS Premium Property
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.
Zdecydowanie sie z Tobą zgadzam, świetny wpis. Prowadzę własną firmę, szukałem sposobu na reklame i skorzystałem z oferty http://tearsofjoy.pl/ . Efekty zdumiewające, polecam serdecznie zainteresowanym .
OdpowiedzUsuńtrzeba po prostu publikować treści, które będą atrakcyjne dla czytelnika. Ja publikuję zestawienia produktów idealnych dla potrzeb różnych klientów, relacje z konferencji w Wielkopolsce, informacje odnośnie promocji i dzięki temu każdy znajdzie tam coś dla siebie
OdpowiedzUsuńCiekawy blog i fajne inspiracje!
OdpowiedzUsuńWszystko ma swoje plusy i minusy. Odpowiednia wiedza w tym przypadku to podstawa.
OdpowiedzUsuńna pewno to zależy od tego co się sprzedaje i publikuje na blogu. np. inaczej będzie się opisywać laminowane panele podłogowe, inaczej manicure czy też specjalistyczne maszyny
OdpowiedzUsuńNa pewno warto pamiętać o odpowiedniej promocji bloga czy strony internetowej, pozycjonowanie jest tutaj bardzo dobrym rozwiązaniem.
OdpowiedzUsuńSuper napisane. Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńJeśli zawiera ciekawe treści i jest odpowiednio reklamowany to myślę że uda się go utrzymać bardzo długo.
OdpowiedzUsuń