czwartek, 20 stycznia 2011

Zarządzanie relacjami z klientami

Zarządzanie relacjami z klientami

Autorem artykułu jest dywyn



Własna firma to pragnienie wielu osób, które marzą o niezależności finansowej i zawodowej. Podleganie tylko samemu sobie, a nie komuś innemu, to atrakcyjna propozycja dla każdego indywidualisty. Wystarczą tylko dobre chęci, trochę pieniędzy oraz podstawowe informacje na temat biznesu i już możliwe staje się prowadzenie własnej firmy.

O prowadzeniu własnej działalności gospodarczej powiedziane zostało już chyba wszystko. Nie trzeba wcale interesować się biznesem , aby wiedzieć, co jest potrzebne, by firma dobrze prosperowała. Przede wszystkim musi być o niej głośno, w czym pomóc może skuteczna reklama. Trzeba jednak mieć co reklamować, dlatego też istotne znaczenie ma jakość oferowanych produktów, ale też oferta – atrakcyjna cena na pewno przyciągnie wielu klientów.

Oprócz marketingu, duże znaczenie mają także relacje z klientami. W tej dziedzinie powstają coraz to nowsze strategie, takie jak np. CRM, mające pomóc w utrzymywaniu dobrych relacji z innymi ludźmi – kontrahentami, wspólnikami, pracownikami. Jeśli bowiem uda nam się już zareklamować nasze usługi, a tym samym przyciągnąć klientów, trzeba ich w jakiś sposób przekonać, by systematycznie korzystali z naszej oferty. Będzie to bowiem gwarancja stałego dochodu dla firmy, na czym przecież zależy każdemu przedsiębiorcy.

Utrzymywanie dobrych relacji z klientami to bardzo złożona kwestia. Nie wystarczy tylko przyjazne nastawienie, miły ton głosu czy łatwość w nawiązywaniu kontaktów. Nowoczesne strategie biznesowe stawiają przede wszystkim na umiejętność negocjowania, a nawet wywierania pewnego wpływu na rozmówcę. Siła perswazji, wspomagana przez informacje pochodzące z dziedzin, takich jak psychologia czy socjologia, gwarantuje takie przeprowadzenie rozmowy, które przyniesie firmie wymierne korzyści. Z tego powodu w dzisiejszych czasach ogromnym zainteresowaniem cieszą się szkolenia z zakresu różnego rodzaju strategii biznesowych, dotyczących kontaktów z klientami.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

1 komentarz:

  1. Zarządzanie to proces, jeśli ktoś myśli, że kadra kierownicza w firmie ma prościej i łatwiej to jest w dużym błędzie. To stanowiska lepiej opłacane ale zdecydowanie bardziej odpowiedzialne. O przywództwie i zarządzaniu możecie przeczytać więcej w takim artykule https://www.impactinternational.com/pl/blog/jak-nalezy-rozumiec-przywodztwo-w-zmianie . Działania jakie warto podejmować trzeba dopasować do konkretnej organizacji, nie ma jednego uniwersalnego modelu postępowania.

    OdpowiedzUsuń