środa, 6 lipca 2011

21 Sekretów Sukcesu w Marketingu Sieciowym - #1 Pierwsze Strategiczne Kroki

21 Sekretów Sukcesu w Marketingu Sieciowym - #1 Pierwsze Strategiczne Kroki

Autorem artykułu jest Ewa Maria Szulc



Czy wiesz, co trzeba zrobić zanim zdecydujesz się porzucić swoją stresującą pracę, by zacząć własny biznes w marketingu sieciowym? Poznaj pierwsze strategiczne kroki jakie powinieneś wykonać, aby ta decyzja nie była porażką…

Sporo osób decydując się zacząć własny biznes w marketingu sieciowym, podejmuje decyzję porzucenia pracy, a potem robi listę znajomych i do nich dzwoni, zakłada stronę www, blog i ma nadzieję na „spadające z nieba” zamówienia. Inni słuchają błędnych opinii „wystarczy, że zapiszesz się i założysz blog, wrzucisz kilka linków tu i tam, a reszta przyjdzie sama”. Gdy okazuje się, że „reszta” sama nie przychodzi, rezygnują i wracają na do pracy na etacie. Z tego artykułu dowiesz się co zrobić, aby nie poddać się na samym początku i skorzystać z możliwości jakie daje marketing sieciowy.

** Od czego zacząć **

Pierwszym krokiem jaki trzeba zrobić, to pogodzić się z tym, że powinieneś zacząć się znowu uczyć. Tak! Tak! Trzeba ruszyć znowu do szkoły! Zacznij od zainwestowania w edukację. Na tym etapie to najlepsze, co możesz dla siebie zrobić i przyjmij do wiadomości, że nauka będzie częścią twojego biznes planu. Jeśli jesteś początkujący, możesz zacząć od darmowej wiedzy dostępnej w Internecie, gdzie znajdziesz mnóstwo darmowych newsletterów, blogów czy e-booków.

Szukaj wiedzy z zakresu ogólnych umiejętności biznesowych, zarządzania ludźmi, finansów, rozwijania biznesu. Zacznij się uczyć podstawowych umiejętności komputerowych, bo będziesz ich potrzebował w swoim biznesie.

** Określ swoje umiejętności **

Zapisz co umiesz robić i co lubisz robić. Zidentyfikowanie swoich mocnych stron pomoże ci określić w jakim zakresie najpilniej potrzebujesz się podszkolić. Drugim krokiem będzie określenie w jaki sposób zamierzasz to zrobić. A trzecim sama nauka - daj sobie 3-4 tygodnie na przeczytanie wszystkiego co wpadnie ci w ręce, zadawanie pytanie, poszperanie w Internecie.

** Określ jak długo będziesz się uczyć **

Kiedy już wiesz czego musisz się nauczyć, określ jak długo będziesz się uczyć. Długi okres nauki nie oznacza lepszego startu. Tu potrzebny jest zdrowy rozsądek. Określ do kiedy będziesz się uczyć, a od kiedy zaczynasz działać. Bo nie wystarczy wiedzieć, trzeba jeszcze robić i testować. Im szybciej zaczniesz realizować swoje pomysły, tym lepiej. Jeśli postanowisz dowiedzieć się najpierw wszystkiego, najprawdopodobniej nigdy nie zaczniesz własnego biznesu.

Aby osiągnąć cel długoterminowy, najlepiej podzielić go na mniejsze cele. Gdy już wiesz czego masz się uczyć i przeznaczyłeś na to 3-4 tygodnie, zaplanuj sobie mniejsze cele: ile godzin dziennie przeznaczysz na naukę, a ile sumarycznie w tygodniu.

** Jak i gdzie zdobywać wiedzę **

Czytanie jest najlepszym sposobem, ale oprócz tego możesz także zdobyć wiedzę z innych źródeł:

- Zapisz się na seminarium, konferencję, forum dyskusyjne itd.

- Posłuchaj ekspertów w swojej dziedzinie – możesz usłyszeć coś, co zmieni twój punkt widzenia.

- Poszukaj organizacji zajmujących się rozwijaniem i promowaniem przedsiębiorczości.

- Porozmawiaj z innymi osobami zajmującymi się prowadzeniem własnego biznesu – jaką zupełnie inne poglądy od osób pracujących na etatach. Zapytaj ich o błędy jakie popełnili, bo z błędów można się najwięcej nauczyć.

Pamiętaj, że podejmując decyzję o zaangażowaniu się w marketing sieciowy, robisz to, aby budować swoją finansową niezależność. W tym celu trzeba dobrze wybrać firmę, trenera, traktować ten biznes jak biznes i nauczyć się jak działać skutecznie.

---

Pobierz darmowy raport "Czy marketing sieciowy to dobry pomysł na biznes w Polsce?" i zapisz się na porady jak dobrze zacząć w tym biznesie - http://www.mlmy.info


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

1 komentarz:

  1. Ciekawe i bardzo przydatne informacje. Warto było tutaj zajrzeć. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń