czwartek, 30 grudnia 2010

Błądzić jest rzeczą przedsiębiorcy

Błądzić jest rzeczą przedsiębiorcy


Autorem artykułu jest Katarzyna Ośka




Decydując się na prowadzenie własnej firmy powinniśmy pamiętać o realnym ryzyku popełniania licznych błędów. Porażki powinny nas jednak stymulować do rozwoju. Największym błędem jest nie uczyć się na swoich błędach

Kto nie robi nic, ten nie popełnia błędów – to popularne porzekadło każdy początkujący przedsiębiorca powinien mieć wyryte złotymi literami. Oto 7 błędów, najczęściej popełnianych przez początkujących przedsiębiorców.


1. Zastosowanie narzędzi nieadekwatnych do profilu ich działalności. Często kierując się przykładem innych, podpatrując konkurencję, właściciele firm próbują imitować różnego rodzaju mechanizmy, np. promocyjne. Tymczasem nie zawsze to co sprawdziło się u innych, przyjmie się u nas. Ludzie, którzy w biznesie stawiają pierwsze kroki mogą np. nie zwrócić uwagi na grupę docelową, jaka jest właściwa dla danego produktu.
2. Sugerowanie się statystykami czy raportami dostarczanymi przez niesprawdzone firmy, portale internetowe lub innych dostawców, mianujących się czasami zbyt pochopnie analitykami rynku.
3. Nieprzemyślany, przypadkowy dobór współpracowników. W większości przypadków lepiej postawić na droższego, ale sprawdzonego konia. Pracownik zgadzający się pracować za każdą cenę powinien wzbudzić Wasze podejrzenie.
4. Nieumiejętne kierowanie zespołem. Przedsiębiorca w miarę rozwoju firmy zwykle zatrudnia pewne grono współpracowników czy podwładnych. Niestety w realiach polskich rażącym błędem jest brak myślenia perspektywicznego. Jak wiadomo pracownik dobry – skuteczny, zarabiający na siebie i nas – to pracownik zadowolony – zrelaksowany, mający czas także na zajęcia poza pracą. Błędem jest brak systemu motywacyjnego zasobów ludzkich. Stosowanie nadgodzin czy problemy z dawaniem urlopu także wcześniej czy później odbiją się na jakości pracy firmy.
5. Nieprzywiązywanie wagi i nieznajomość e-marketingu. Internet jest obecnie medium niezwykle popularnym. Każdy szanujący się przedsiębiorca powinien zaistnieć w sieci czy to poprzez swoją stronę internetową, czy przez inne formy reklamy, których globalna sieć oferuje szerokie spektrum.
6. Brak strategii. Biznesplan stworzony na początku działalności powinien zmieniać się razem z rozwojem firmy. Strategia poparta znajomością rynku, który ulega nieustannej zmianie, pozwoli firmie być na poważnym stanowisku wobec konkurentów i utrzymać potencjał rozwojowy.
7. Lekceważenie formalności. Wiele firm upadło, ponieważ ich księgowość była nieumiejętnie, niechlujnie prowadzona. Należy pamiętać o każdym kwitku, segregować i przechowywać każdą fakturę czy umowę.


Decydując się na prowadzenie własnej firmy powinniśmy pamiętać o realnym ryzyku popełniania licznych błędów. Porażki powinny nas jednak stymulować do rozwoju. Największym błędem jest nie uczyć się na swoich błędach.


---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

3 komentarze:

  1. Ja też w swojej firmie wiele rzeczy próbowałam metodą prób i błędów. Na szczęście błędem nie okazało się wdrożenie nowego systemu do zarządzania procesami w firmie. Jeśli jesteście zainteresowani to na tej stronie możecie znaleźć dokładniejsze informacje.

    OdpowiedzUsuń
  2. To prawda, błądzić można. Ale nie każdy przedsiębiorca ma nieograniczony limit pomyłek. Jeśli w firmie pojawiają się spore kłopoty z zarządzaniem, konieczne są zmiany w działaniu organizacji warto zapoznać się z możliwościami jakie daje Impact, na stronie https://www.impactinternational.com/polska/service/zmiany-w-organizacjach znajdziecie szczegółowe informacje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Problemem w wielu firmach jest także kompletownie zespołu, rekrutacja. Nie zawsze firma posiada do tego odpowiednie osoby i w efekcie do pracy trafiają osoby bez kwalifikacji i umiejętności personalnych które w pracy są konieczne. Wtedy lepiej szukanie powierzyć agencji pracy i od nich wypożyczać osoby do pracy, na zasadzie opisanej dokładnie tutaj https://kono.jobs/outsourcing-pracowniczy/.

    OdpowiedzUsuń