Wpis do ewidencji
Autorem artykułu jest Piotr Hruby
Aby móc rozpocząć działalność gospodarczą, należy najpierw zarejestrować ową działalność. Przedsiębiorca powinien to zrobić za pomocą wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczej.
Specjalnie do tego przeznaczony jest formularz EDG-1, w którym należy zamieścić wymagane dane, a następnie przekazać go do urzędu gminy lub miasta, który jest przypisany naszemu miejscu zamieszkania. Przed udaniem się do urzędu w celu wypełnienia formularza, należy wcześniej przygotować się na podanie informacji takich jak PESEL, numer NIP (o ile się go posiada), adres, imię i nazwisko, nazwa firmy. Trzeba też wcześniej zapoznać się z Polską Klasyfikacją Działalności, korzystając bowiem z jej opisu czynności będziemy charakteryzować naszą działalność gospodarczą. Przedmiot działalności należy opisać na poziomie podklasy (będzie to numer pięcioznakowy, posiadający cztery cyfry i jedną literę alfabetu). W Internecie można znaleźć sporo wyszukiwarek, które mają na celu pomoc przedsiębiorcy w odnalezieniu odpowiednich rodzajów działalności w KPD. Podać będzie trzeba także numer telefonu kontaktowego i ewentualnie adres mailowy, a także określić termin planowanego rozpoczęcia działalności gospodarczej. Zgodnie z przepisami można ją bowiem rozpocząć już w dniu złożenia wniosku. Złożenie wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczej, jak również o wprowadzenie zmian nie jest odpłatne. Wniosek ten można zresztą nie tylko złożyć w formie papierowej, ale także zdecydować się na przesłanie go pocztą do urzędu. W takim wypadku konieczne jednak będzie poświadczenie podpisu przez notariusza. Oferuje się też możliwość załatwienia wniosku o wpis do ewidencji przesyłając formularz elektroniczny, który dostępny jest na stronie internetowej urzędu. Wymagany jest jednak bezpieczny podpis elektroniczny, w innym przypadku bowiem i tak będziemy musieli zgłosić się do urzędy by podpisać formularz.
---
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz