Zorganizuj sobie pracę!!!
Autorem artykułu jest Sebastian Kukla
Jeśli dobrze zaplanujemy nasze działanie, przyniesie ono z pewnością bardzo dobry efekt. Potwierdza to życie. Zatem jak zaplanować sobie pracę?
Praktyka codziennego życia dowodzi że są ludzie, którzy potrafią osiągnąć bardzo dobre rezultaty swojego działania, a inni dążący do podobnych celów, mimo wysiłków nie osiągają tego co zamierzyli. Często wynika to z różnicy w działaniu. W wielu przypadkach sukces osiągają Ci, którzy pracują w sposób zorganizowany.
Prawidłowo zorganizowane działanie powinno być realizowane według schematu zwanego :"Cyklem działania zorganizowanego". Cykl ten opisał francuz Louis Le Chatelier i podzielił go na 6 etapów:
1. Uświadomienie sobie celów do osiągnięcia
2. Zbadanie warunków przyszłego działania, dostosowanych zarówno do celu, jak i do warunków działania
3. Planowanie działania, czyli obmyślenie środków i sposobów działania, dostosowanych do celu i warunków
4. Pozyskanie i przygotowanie ludzi, środków i warunków, potrzebnych do wykonania planu
5. Realizacja planu
6. Kontrola, polegająca na porównaniu realizacji oraz wyników końcowych ze stanem pożądanym. Także sformułowanie wniosków na przyszłość
Każde działanie, zarówno indywidualne, jak i zbiorowe, powinno być realizowane według kolejnych faz:
• preparacji - czyli obmyślania, zaplanowania i przygotowania działań - etap 1 - 4
• realizacji planu działania - etap 5
• kontroli wyników - etap 6
Może się zdarzyć że po zrealizowaniu etapu 4, przeprowadzana jest weryfikacja działań. Polega to na ocenie poszczególnych faz i sprawdzenie ewentualnych błędów.
Ważne jest, aby pamiętać że sukces końcowy zależy od odpowiedniego przemyślenia i przygotowania. Jako że "Jak sobie pościelisz, tak się wyśpisz";)
---
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz