Biznesplan w małej firmie - Colin Barrow, Paul Barrow, Robert Brown
Autor: Cairns
Recenzja książki "Biznesplan w małej firmie", której autorami są Colin Barrow, Paul Barrow i Robert Brown.
Dobrze sporządzony biznesplan to podstawa sukcesu w każdej firmie, niezależnie od jej wielkości. Pozwoli on zaplanować poszczególne kroki, uporządkować posiadane informacje, a także jest wymagany przy ubieganiu się o środki finansowe na rozwój działalności. Wszystko to jest możliwe do osiągnięcia, o ile biznesplan został przygotowany w poprawny sposób. Nie jest to zadanie łatwe, ale każdy posiadający stosowne wytyczne powinien mu sprostać.
Dość ciekawą propozycję dla osób mających zamiar go napisać stanowi poradnik Biznesplan w małej firmie. Jego autorami są Colin Barrow, Paul Barrow, Robert Brown. Powstał on przy wykorzystaniu wiedzy i doświadczenia setek początkujących przedsiębiorców, a także Wydziału Przedsiębiorczości Wyższej Szkoły Zarządzania w Cranfield w Wielkiej Brytanii, prowadzącej programy rozwoju przedsiębiorczości. Autorom udało się wypracować własną metodę wspierania studentów w opracowywaniu i zatwierdzaniu koncepcji związanych z rozwojem biznesu.
Po zakończeniu każdego z programów przedsiębiorczości zapraszano specjalną komisję składającą się z przedstawicieli kadry kierowniczej banków i funduszy venture capital, którzy oceniali poszczególne prezentacje. Pozwoliło to biorącym w nich udział przedsiębiorcom doskonalić umiejętności, a jednocześnie zapoznać się z tokiem myślenia podmiotów finansujących.
Książka Biznesplan w małej firmie składa się z 20 zadań, które należy wykonać. W ich efekcie powstanie biznesplan, dzięki któremu będziesz w stanie osiągnąć założone cele. Zadania podzielono na 7 etapów, uporządkowanych logicznie, którym jest podporządkowana struktura książki. Każdy z etapów został opisany w odrębnym rozdziale.
Pierwszy etap dotyczy wczesnych działań i stanu obecnego. Przedstawia się w nim cele i zamierzenia firmy, opisuje przedsięwzięcie oraz produkty i usługi. Drugim etapem jest badanie rynku, w celu poznania klientów i określenia konkurencji. Kolejna faza dotyczy strategii budowania przewagi konkurencyjnej, a więc tego jak będą funkcjonować poszczególne elementy działalności, pozytywnie wyróżniając Twoją firmę na tle konkurencji. W etapie czwartym omówiono działania, jakie należy podjąć, aby zrealizować strategię. Jest to strona operacyjna przedsięwzięcia. Piąta faza dotyczy prognozowania wyników, przewidywania zysków i strat, analizy rentowności. Faza szósta mówi o kontroli nad firmą. Omówiono w niej w jaki sposób śledzić wyniki firmy. Ostatnim etapem jest pisanie biznesplanu i jego prezentacja.
W książce przedstawiono również informacje o źródłach finansowania nowych i małych firm, a także omówiono skąd wziąć dane do badań rynkowych. Stanowi to dodatek uzupełniający do treści w niej prezentowanych.
W mojej ocenie poradnik Biznesplan w małej firmie jest jak najbardziej godny polecenia i zapoznania się z nim. Zamieszczono w nim wiele przykładów działań, wcielonych w życie przez przedsiębiorców. Pozwala to lepiej zobrazować omawiane problemy. Ponadto każde zadanie zawiera zestaw ćwiczeń (w formie pytań), dzięki którym wiadomo jest jakie informacje powinny zostać przygotowane w określonym momencie. Jest to nie bez znaczenia dla osoby niekoniecznie obeznanej z prezentowanymi zagadnieniami.
Podręcznik został napisany w przystępny i zrozumiały dla czytelnika sposób. Autorzy zwracają się do niego bezpośrednio, stosując drugą osobę liczby pojedynczej, co znacząco ułatwia przyswajanie informacji.
Biznesplan w małej firmie jest pozycją, z którą powinien się zapoznać każdy potencjalny przedsiębiorca, mający zamiar napisać biznesplan, a który nie wie w jaki sposób i w jakiej kolejności się do tego zabrać. Poradnik poprowadzi go krok po kroku przez cały proces, a czyni to w dosyć łatwy do zrozumienia sposób. Jest to publikacja warta zakupu.
Zamieszczam artykuły dotyczące metod sporządzania rozmaitych tekstów na stronie jaknapisac.com.
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.
Zakładając firmę trzeba pamiętać o tym aby dopełnić wszystkich niezbędnych formalności, dobry biznesplan to tak naprawdę dopiero połowa sukcesu a od odpowiedniej organizacji działań w dużej mierze zależy powodzenie biznesu. Sam pomysł to za mało aby wybić się na rynku.
OdpowiedzUsuńA jaki biznesplan będzie najlepszy dla sprzedaży internetowej? Wydaje się, że taki biznes jest bardzo prosty do założenia, ale trzeba zadbać o wszystkie najmniejsze elementy, nawet takie, jak taśmy do pakowania. Dostępne są one w ofercie TCM Service . Mogą zaproponować Wam nawet taśmy z własnym nadrukiem, co też jednocześnie może być formą reklamy.
OdpowiedzUsuń